Sport amatorski a ryzyko obrażeń. Jak dbać o siebie w trakcie ćwiczeń?

Sport amatorski a ryzyko obrażeń. Jak dbać o siebie w trakcie ćwiczeń?

Czasami sama ostrożność nie wystarczy. Chociaż zalecenia lekarzy powinny być naszymi drogowskazami w trakcie właściwego przygotowania do treningu oraz ćwiczeń, rzadko tak naprawdę się do nich stosujemy. Czasami tylko trochę dystansu i zdrowego rozsądku mogą ocalić nas przed konsekwencjami kontuzji spowodowanych nadmiernym wysiłkiem fizycznym.

Continue reading “Sport amatorski a ryzyko obrażeń. Jak dbać o siebie w trakcie ćwiczeń?”

Pierwszy raz na siłowni

Pierwszy raz na siłowni

Siłownia jest miejscem, gdzie możemy prowadzić treningi siłowe, rzeźbić sylwetkę oraz wykonywać ćwiczenia cardio. Na siłowni znajdziemy wszystkie urządzenia potrzebne do wykonania danego rodzaju treningu – bieżnie, rowery stacjonarne, ciężary, sztangi, orbitreki, ławeczki itp. Siłownia daje nieograniczone możliwości treningowe, które pozwalają wzmocnić mięśnie i pięknie ukształtować ciało. Aby osiągnąć widoczne efekty na siłownie powinno chodzić się 2-3 razy w tygodniu. Dzięki temu, po sześciu tygodniach regularnego treningu, można zauważyć pierwsze efekty ciężkich ćwiczeń.

Continue reading “Pierwszy raz na siłowni”

Moda na crossfit

Moda na crossfit

Pewnie już wszyscy słyszeliśmy co nieco od crossficie od znajomych, którzy już zakochali się w tej aktywności fizycznej, a może już niektórzy z nas mają jakieś doświadczenia.CrossFit to ćwiczenia funkcjonalne, które są zmieniane z dużą intensywnością, łączące ćwiczenia siłowe i kondycyjne, opierające się na wzroście dziesięciu najważniejszych zdolności siłowych. Te ćwiczenia pozwalają osiągnąć zadowalające rezultaty w stosunkowo krótkim czasie, rozwijając siłę i masę mięśni i wzmacniając siłę ruchu mięśni.  Łączy w sobie różne dyscypliny sportowe i angażuje praktycznie wszystkie grupy mięśni. Dzięki temu osoby ćwiczące crossfit jednocześnie wzmacniają brzuch, nogi, plecy i ramiona.

Continue reading “Moda na crossfit”